
Cześć, jestem Agnieszka Kozakiewicz, jestem psychologiem i pedagogiem. Od roku należę do trenerów FRIS i Job Craftingu. Od ponad 10 lat jestem związana z HR w różnych branżach od edukacyjnej poprzez bankowość. Wspieram, doradzam i projektuję strategie personalne dbając o cele biznesowe oraz dobrostan pracowników i liderów. Wierzę, że poniższy tekst będzie dla Ciebie inspiracją do spojrzenia na swoje działania prywatne oraz zawodowe z innej perspektywy.
Kariera, a codzienne wyzwania
Masz jasno wyznaczony cel oraz priorytety, a do swoich działań w biznesie podchodzisz z optymizmem i spokojem? Jeśli tak, to świetnie, a czy to podejście obecne jest również poza pracą? A może wręcz przeciwnie? Każdego dnia walczysz z czasem i piętrzącą się listą zadań, która nie zmniejsza się. Jesteś w ciągłym kołowrotku, który powoduje, że stajesz w obliczu wyboru między czasem na pracę, a hobby i pasje? Tak wygląda codzienność wielu przedsiębiorców i pracowników. Niezależnie od branży, czy pełnionej funkcji droga do kariery i sukcesów zawodowych bywa trudna i wyboista. Łatwo pomylić kierunek, zgubić drogę, czy znaleźć się w ślepej uliczce. Nie mamy wbudowanego systemu nawigacyjnego, który pozwoli nam ominąć trudności, ale każdy z nas ma w sobie potencjał, atuty i możliwości, z których możemy korzystać. Jak to zrobić? Odpowiedź na to znajdziesz w kolejnych akapitach.
Zmiany w podejściu i nastawieniu do pracy w ostatnich latach XXI wieku
Ostatnie lata i wydarzenia na świecie przyniosły znaczące zmiany w sposobie, w jaki ludzie podchodzą do pracy. Tradycyjne modele pracy ustąpiły miejsca elastycznym formom zatrudnienia. Organizacje coraz częściej dbają o budowanie świadomości i wsparcie pracowników w dążeniu do równowagi między pracą a życiem osobistym. Jednak czy te tendencje dotyczą wszystkich? Czy odnosi się to również do Ciebie? Znam wiele osób zajmujących wysokie stanowiska, liderów, czy właścicieli szkół, którzy skupiają się na wynikach, klientach, rekrutacjach, czy delegowaniu zadań. Nie ma wątpliwości, są to kluczowe aspekty z perspektywy biznesu. Jednak życie w tak zawrotnym tempie, które wymaga od nas nieustannego skupienia na pracy i powoduje równolegle zaległości w życiu prywatnym.
Na szczęście coraz więcej osób zaczyna dostrzegać, że sukces zawodowy nie powinien być osiągany kosztem własnego zdrowia i życia rodzinnego. Ludzie chcą spędzać czas z najbliższymi, rozwijać pasję, podróżować, mieć czas dla siebie. Od dawna psycholodzy doradzają i przekonują, że długofalowo najlepsze wyniki osiągają te osoby, które dbają o siebie. Trudno zatem mówić o wysokiej efektywności i skuteczności jeśli zaniedbuje się swoje potrzeby. Nie może być mowy o prawdziwym przywództwie, jeśli lider nie odczuwa radości, satysfakcji z wykonywanych zadań. Pewnie zastanawiasz się co robić, skoro zarówno jeden jak i drugi obszar wymaga czasu, którego masz jak na lekarstwo?
„Czasem powinieneś po prostu wyłączyć telefon i cieszyć się chwilą” – Robert Brooks, profesor psychologii z Harvard Medical School.
Czasem powinieneś po prostu wyłączyć telefon i cieszyć się chwilą” – sugeruje na przykład Robert Brooks, profesor psychologii z Harvard Medical School. Według Stewarta Freidmana, profesora zarządzania z University of Pennsylvania Wharton School, warto skupić się na działaniach, które sami musimy zrobić i które lubimy, a wszystkie pozostałe możemy delegować.
Na swoim koncie mamy setki rozmów i analiz na ten temat, które przeprowadziliśmy z przedsiębiorczymi, właścicielami oraz właścicielkami szkół językowych. Na bazie naszych wspólnych doświadczeń zebraliśmy
sprawdzone rozwiązania i instrukcje, którą możesz przełożyć oraz zaadaptować do swojego życia i biznesu – przywództwo równowagi.
Świadome budowanie elastyczności w karierze
Przywództwo równowagi to podejście skupione na planowaniu, priorytetyzacji, usprawnianiu oraz umiejętność wyznaczania granic. Jest to rozwiązaniem dla tych, którzy dążą do planowania swoich obowiązków, zadań oraz przyjemności aby uniknąć nadmiernego stresu i wyczerpania. Wymaga to umiejętnego zarządzania sobą, swoim życiem i pracą w czasie, skoncentrowanego na tym, co jest dla Ciebie naprawdę ważne i satysfakcjonujące.
Przywództwo równowagi to podejście, zorientowane na równoczesnym osiąganiu sukcesu zawodowego i spełnianiu potrzeb osobistych. Kluczowymi elementami tej koncepcji są świadomość, zrozumienie ograniczeń, możliwości oraz wyjście ze strefy komfortu, która w praktyce nie zawsze go zapewnia. To co wyróżnia przywódców równowagi to duża samoświadomość i zrozumienie, że nie można ciągle poświęcać swojego czasu i energii pracy, zapominając o aspektach życia prywatnego i zdrowiu. Dzięki temu inspirują innych do dbania o własne dobrostan oraz rozwój osobisty i zawodowy.

Kluczowe elementy przywództwa równowagi
Pierwszym, niezwykle istotnym krokiem w kierunku przywództwa równowagi jest dokładne zrozumienie własnych celów, wartości oraz priorytetów osobistych. Jeśli chcesz świadomie dążyć do harmonii, jednak masz poczucie, że jest to dla Ciebie wyzwanie, możesz zapewnić sobie wsparcie poprzez udział w szkoleniu “Przywództwo Równowagi”, które stworzyłam z myślą o dzieleniu się sprawdzonymi strategiami i narzędziami umożliwiającymi osiągnięcie równowagi między życiem zawodowym a osobistym.
To, co wyróżnia to szkolenie, to praktyczna wiedza oraz konkretne narzędzia do zarządzania, które łączą się z autentycznym przekazem. W przyjaznej atmosferze przyglądamy się i omawiamy wędrówkę związaną z przywództwem, pomagając uniknąć ślepych uliczek i niebezpiecznych zakrętów, jednocześnie dbając o naszą energię mentalną, emocjonalną i fizyczną.
Podczas naszych spotkań zdobędziesz umiejętności przeciwdziałania nieefektywnym zachowaniom oraz osiągania wszystkiego, co potrzebne do realizacji Twoich celów, bez konieczności podążania za złymi wzorcami. Nauczysz się efektywnie organizować pracę i budować lepsze relacje z innymi, co przyczyni się do zwiększenia satysfakcji i pozytywnych emocji z wykonywanych zadań. Dzięki sprawdzonym wskazówkom otrzymasz wsparcie, które pomoże Ci podnieść się wysoko i dokładnie ocenić swoją sytuację zawodową, identyfikując obszary, które wymagają zmian.
Dołącz do nas już teraz i rozpocznij transformację swojego życia zawodowego i osobistego! Jeśli jesteś
zainteresowany szczegółami dot. szkolenia „Przywództwo równowagi” napisz do nas na joanna.femiak@pti.edu.pl

Agnieszka Kozakiewicz, Psycholog, pedagog, wykładowca, trener. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej.
Porozmawiajmy o rozwoju Twojej firmy!
Wybierz termin bezpłatnej konsultacji: