Wraz z rozwojem edubiznesu procesy wydłużają się i komplikują. Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację ze względu na korzyści wynikające ze stosowania systemów informatycznych. Pierwsze 5 obszarów, przedstawiliśmy w 2 części artykułu przed weekedem. Sprawdź Poniżej przedstawimy niektóre z nich.
KOLEJNE OBSZARY AUTOMATYZACJI
- Messenger na stronie
Na każdej stronie lub podstronie pojawia się dymek czatu, który ułatwia szybką komunikację. Jak to działa? Jeśli rodzic napisze przez to narzędzie, to automatycznie przychodzi informacja na firmowy fanpage, przez co można sprawnie kontaktować się z klientem. To dbanie o komfort poprzez szybkie udzielanie odpowiedzi, ale też wygoda dla firmy dzięki temu, że informacja jest w jednym miejscu.
KOSZT: Darmowe narzędzie, jedyny koszt to praca programisty
WDROŻENIE: 30 min pracy programisty
TRUDNOŚĆ: 5/5
Wskazówka: Szybki i skuteczny kontakt z klientem jest bardzo ważny dla jego komfortu. Nie przekładajmy wszystkich obowiązków nad efektywną komunikację. Zwróćmy uwagę czy czasem nieświadomie nie utrudniamy przekazu informacji między nami, a np. rodzicami poprzez niewskazanie odpowiedzialnej za kontakt osoby.
- Prosty CzatBot na Facebook
Jeśli jest dostęp do firmowego fanpage, to można włączyć automatyczne odpowiedzi. Jest kilka możliwości ustawiania wiadomości dotyczących na przykład tego, ile trzeba czekać na informację zwrotną. Jest to przydatne narzędzie, gdyż nie każdy ma dostęp do firmowego Facebooka. Jeśli nasza odpowiedź wymaga dużo czasu, to dobrze jest mieć to zautomatyzowane.
KOSZT: Darmowe
WDROŻENIE: 10 min
TRUDNOŚĆ: 1/5
- CRM – (Customer Relationship Management)
Jest to program do zarządzania sprzedażą. Pozwala na kontrolowanie klienta w etapach kroków sprzedażowych i liczenie przewidzianej sprzedaży. W Active Campaign wymaga wgrania danych klienta do programu, ułożenia swojej ścieżki sprzedażowej i najważniejsze pracy, praktyki z tym programem. Współpraca z tym narzędziem ułatwiona jest dzięki informacjom zebranym w jednym miejscu.
KOSZT: W zależności od wybranego wariantu na miesiąc: wersja podstawowa jest bezpłatna, wersja lite-37,53zł; plus-204,33zł; professional-621,33zł
LINK: https://www.activecampaign.com/pricing?em=500&term=yearly&features=1
WDROŻENIE: 1 miesiąc
TRUDNOŚĆ: 3/5
Wskazówka: konsekwentni, krok po kroku.
- Podpisywanie umów z AUTENTI
Szczęśliwie mamy już za sobą , tworzenie kopii, skanów i wysyłanie po 2 razy do klientów. Dzięki takiemu narzędziu jak Autenti:
- Nadajesz dokumenty do podpisu
- Podpisujesz dokumenty
- Weryfikujesz podpisujących i dokumenty
- Archiwizujesz podpisane pliki (prawdziwy materiał dowodowy), a to wszystko dla wygody w jednym miejscu
KOSZT: wersja darmowa (o 5 dokumentów podpisanych), wersja PRO-92zł, PREMIUM-159zł miesięcznie
WDROŻENIE: 1 dzień
TRUDNOŚĆ: 2/5
LINK: https://autenti.com/pl/cennik/platforma-autenti
- Zarządzanie zadaniami i projektami Trello, Nozbe, Bitrix
Zadania, deadline, priorytety! Codziennie wykonujemy dziesiątki, setki a w skrajnych przypadkach nawet tysiące zadań. Każda firma opiera się na zadaniach. Zatem pojawia się pytanie: Dlaczego tak trudno jest efektywnie zarządzać zadaniami? Nie ma jednej dobrej odpowiedzi, ale jest kilka dobrych rad. Zgodnie z moim motto: ,,nie ma problemów, są wyzwania”
WYZWANIE 1: WIELE MIEJSC TWORZENIA ZADAŃ
WYZWANIE 2: Terminy, daedline, a po co to komu
WYZWANIE 3: ZADANIA SĄ ZŁOŻONE
WYZWANIE 4: wykonane, ale czy zaakceptowane
WYZWANIE 5: CZY WIESZ ILE CZASU ZAJMUJE CI REALIZACJA TEGO ZADANIA?
Jak widać wyzwań jest sporo, dlatego niezbędny jest dobry system, który pomoże zarządzań tym wszystkich. Narzędzi jest sporo Trello, Asana czy Bitrix24. Warto szukać narzędzi, które są kompleksowe. Dzięki temu nie musimy kupować wielu narzędzi, tylko wszystko mamy w jednym miejscu. Do liderów branży należy Bitrix24, który łączy w sobie aż 35 różnych narzędzi, a jego obsługa jest intuicyjna.
KOSZT: W zależności od wybranego wariantu na miesiąc: wersja Free jest bezpłatna, wersja Basic-199zł; Standard-349zł; Professional-699zł
WDROŻENIE: 1 miesiąc
TRUDNOŚĆ: 3/5
LINK: https://www.bitrix24.pl/
W Branży edukacyjnej funkcjonują firmy, które specjalizują się w obsłudze firm edukacyjnych. Zakres ich usług jest różny, jednak zazwyczaj skupiają się na wewnętrznej obsłudze klienta, czyli mają moduły baz danych, fakturowania, naliczania rat, obsługi nauczycieli, a także przepływów finansowych. Wiele z nich wspiera także korespondencję SMS-ową i automatyczne podpisywanie umów. Ale czy jest konieczność uwikłania się w dodatkowe koszta?
Zautomatyzuj z nami swój edubiznes. W naszym innowacyjnym Programie Mistrzowskiej Obsługi Klienta dodaliśmy w tegorocznej edycji moduł o automatyzacji szkoły językowej. Poprowadzi go Jarek Kałasz. Zapisujesz się?