
Cześć, nazywam się Joanna Femiak i od ponad 20 lat szkolę przedsiębiorców branży edukacyjnej. Z wykształcenia jestem psychologiem, filozofem, ekspertem ds. rozwoju biznesów edukacyjnych. W codziennej pracy nauczyciele stają przed wyzwaniami, które mogą wpływać na efektywność ich działań oraz jakość procesu nauczania. Niezależnie od stopnia doświadczenia, zarówno młodzi nauczyciele, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w świecie edukacji, jak i ci, którzy posiadają bogate doświadczenie w nauczaniu, mogą natknąć się na trudności. Poniżej znajdziesz nagranie, w którym dziele się swoją wiedzą i doświadczeniem na temat tego, jak uporządkowanie Twojej placówki może wpływać na rozwój nauczyciela i kompetencje uczniów.
Od organizacji przez relację do ucznia
Zarządzanie placówką edukacyjną, niezależnie czy jest to szkoła językowa, placówka Montessori, szkoła czy przedszkole, wymaga uporządkowania kompetencji nauczyciela.
Dlaczego jest to tak ważne? Uporządkowanie to:
- wsparcie w ocenie kariery. Pomaga nauczycielom ocenić swoje obecne możliwości i zasoby oraz określić aspiracje zawodowe.
- planowanie rozwoju. Stanowi punkt wyjścia do świadomego planowania ścieżki rozwoju zawodowego.
- budowanie tożsamości zawodowej. Umożliwia aktywne wsparcie nauczycieli w ich rozwoju, co buduje ich zawodową tożsamość.
- długoterminowe korzyści. Wzmacnia zaangażowanie zespołu dzięki jasnej wizji rozwoju kompetencji i tożsamości.
Na moim kanale znajdziesz najnowsze nagranie, w którym omówiłam konkretne kroki do wdrożenia tych zasad. Sprawdź już teraz – oglądam nagranie
W różnych placówkach ścieżki rozwoju nauczycieli mogą się różnić, ale wszędzie ważne jest wsparcie w ich rozwoju. Poniższe kroki pomogą CI w tym, by rozwój nauczyciela był uporządkowany i transparentny:
- Krok I: Autodiagnoza kompetencji – zachęcaj nauczycieli do regularnego przeglądu swoich osiągnięć i pozycji zawodowej.
- Krok II: Indywidualne ścieżki rozwoju – opracuj indywidualne ścieżki rozwoju dla każdego nauczyciela.
- Krok III: Wsparcie i mentoring – zapewnij regularne wsparcie i mentoring dla nauczycieli.
- Krok IV: Uporządkowanie kompetencji – systematycznie oceniaj i porządkuj kompetencje nauczycieli.
Uporządkowanie i rozwój kompetencji nauczycieli to klucz do sukcesu każdej placówki edukacyjnej. Nauczyciel, który ma jasno określoną ścieżkę rozwoju, jest w stanie lepiej wspierać rozwój uczniów.
Zapraszam do wypełnienia bezpłatnego audytu Twojej firmy, jeśli chcesz porozmawiać o wdrożeniu tych oraz innych zasad w swojej placówce ➤ https://pti.edu.pl/audyt-placowki/

Joanna Femiak, właścicielka Personnel Training Institute Psycholog, filozof, ekspert ds. rozwoju przedsiębiorców. Porozmawiajmy o rozwoju Twojej firmy!