DNA firmy edukacyjnej – co je wyróżnia i scala?

Ciekawi Cię ten temat? Podziel się wiedzą dalej:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

Cześć, nazywam się Joanna Femiak i od ponad 20 lat szkolę przedsiębiorców branży edukacyjnej. Z wykształcenia jestem psychologiem, filozofem, ekspertem ds. rozwoju biznesów edukacyjnych. Na co dzień pracuje zarówno z dyrektorami i managerami placówek edukacyjnych, jak i nauczycielami, dlatego też wiem, z jakimi wyzwaniami borykają się w swojej pracy.Tym razem zachęcam Cię do refleksji na tym jakie jest DNA Twojej firmy edukacyjnej.

Czym jest DNA firmy edukacyjnej?

Pojęcie DNA pochodzi ze świata biologii, gdzie stanowi zapis pamięciowy organizmu – coś trwałego, ale jednocześnie zdolnego do rozwoju. Podobnie jest w przypadku firm edukacyjnych. DNA firmy to coś więcej niż tylko zasady i procesy – to unikalna tożsamość, która obejmuje wartości, wiedzę, zespół, misję, styl pracy oraz miejsce i społeczność. DNA firmy jest jak wewnętrzny kompas – pomaga ocenić, czy codzienne działania są zgodne z tym, co obiecuje placówka swoim uczniom, rodzicom i nauczycielom. Dobrze zdefiniowane DNA daje poczucie spójności i kierunku.

Wartości jako rdzeń DNA

Choć wartości bywają traktowane jako coś zbyt ogólnego, to właśnie one potrafią najcelniej wskazać, czy firma idzie we właściwym kierunku.

Przykład? W ośrodku Montessori jedną z kluczowych wartości jest samodzielność dziecka. Jeśli nauczyciel permanentnie wyręcza ucznia, nie wspiera jego autonomii – działanie to jest sprzeczne z DNA takiej placówki. Dzięki wyraźnie określonym wartościom można prowadzić klarowne rozmowy o jakości pracy i kierunku rozwoju.

Produktywność a odpoczynek. Jak zachować zdrowy balans?

Jak odkryć DNA firmy edukacyjnej?

Zachęcam Cię, abyś usiadła/usiedli z zespołem i zastanowili się wspólnie:

  • Jakie są nasze wartości?

  • Dlaczego robimy to, co robimy?

  • Co nas wyróżnia jako zespół i placówkę?

  • Jakie historie kryją się za powstaniem naszego miejsca?

Wielu właścicieli szkół i przedszkoli stworzyło je z osobistej potrzeby – by zapewnić lepsze środowisko własnemu dziecku, zareagować na niesprawiedliwość w poprzednim miejscu pracy, czy realizować ideę, której brakowało w ich okolicy.

Te opowieści to nie tylko piękne historie – one są fundamentem marki, unikalnością, która przyciąga odpowiednich ludzi: rodziców, dzieci i pracowników.

Nie bój się zadawać trudnych pytań. A jeżeli potrzebujesz pomocy w odkryciu DNA swojego biznesu napisz do mnie chętnie porozmawiam na temat możliwości współpracy.

Joanna Femiak, właścicielka Personnel Training Institute Psycholog, filozof, ekspert ds. rozwoju przedsiębiorców. Porozmawiajmy o rozwoju Twojej firmy!

O autorze

Picture of Aneta Wachowska

Aneta Wachowska

Dodaj komentarz

Najnowsze posty

Potrzebujesz więcej wiedzy?

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera, zyskaj dostęp do całej bazy bezpłatnych materiałów, a nowinki z branży edukacyjnej będziemy przesyłać prosto na Twój email!

Zapisz się aby otrzymać dostęp do webinaru

Jak motywować nauczycieli w trudnych czasach?

*Akceptuję warunki regulaminu
Agata Zborała

Agata Zborała

Certyfikowany coach i trener Cliftonstrenghts® 

Jako osoba mająca 23-letnie doświadczenie w biznesie jest ekspertem sprzedaży, komunikacji i doradztwa rozwoju osobistego i biznesowego. Posiada umiejętności zarządzania oraz wpieram w budowaniu silnej kultury organizacyjnej opartej na mocnych stronach członków zespołu. 

Wyznaje zasadę rozwój osobisty + rozwój zespołu = rozwój organizacji. 

Towarzyszy w odkrywania naturalnego potencjału w postaci talentów i mocnych stron oraz pomaga je rozwijać dla spełnionego życia osobistego i zawodowego.

Sebastian Sitowski

Marketingowiec, specjalista ds. mediów społecznościowych, dyplomowany coach, team coach, trener i certyfikowany facylitator Action Learning. 

Od ponad 10 lat w branży reklamowej, od roku prowadzi własną firmę, której misją jest wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw w budowaniu skutecznych strategii marketingowych. Wyznaje prostą zasadę, opartą na wieloletnim doświadczeniu – bez długofalowej strategii, wyznaczenia celów i angażującego contentu nie ma dobrej sprzedaży. 

Poza opieką nad swoimi klientami prowadzi szkolenia z online marketingu dla amatorów i specjalistów, udziela konsultacji biznesowych oraz prowadzi coachingi i warsztaty. Od 3 lat z pasją zgłębia zagadnienie inteligencji emocjonalnej, przekładając tę wiedzę na marketing i sprzedaż w sieci.