Warsztatownia jest wydarzeniem wyjątkowym. To tutaj spotykają się praktycy z branży językowej i dzielą się czymś, co jest najbardziej wartościowe dla przedsiębiorcy i nauczyciela: narzędziami i wartościami.

Szkoła jest specyficznym miejscem pracy i absolutnie wyjątkowym miejscem rozwoju dla dzieci i dorosłych. Jej sercem jest kadra i jej lider. Tutaj spotykają się właściciele szkół językowych, absolwenci Akademii Zarządzania dla  Właściciela Szkoły Językowej i Absolwenci Akademii Trenera Talentów w Edukacji.

W tym roku mija 10 lat Akademii na rynku, w ciągu tego czasu powstało środowisko szkół, które pracują w oparciu o wspólne wartości i łączy je znak Talent Friendly Company.  

Zapraszamy naszych słuchaczy, szkoły TFC i osoby zainteresowane współpracą z nami na to spotkanie w kameralnym gronie, w pięknym miejscu na Bielanach Warszawskich.

01.12.2018 choć atmosfera pracy towarzyszy Warsztatowni, odbędzie się Vege-kolacja organizowana przez najlepszą vege – restauratorkę w Warszawie Edytę Kiliś.

Gościnnie występują: | o. Piotr Wardawy Centrum Duchowości Honoratianum w Zakroczymiu | Sylwia Nowacka – Dobosz Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie|  Patrycja Kochan SP nr 5 w Grodzisku Mazowieckim i Personnel Training Institute |

  • Miejsce: AWF w Warszawie Hotel Meksyk; Marymoncka 34
  • Termin: 01-02.12.2018

Plan Warsztatowni – 01.12.2018

  • | 10.00-10.15 |
    dr Joanna Femiak,Personnel Training Institute
    Powitanie
  • | 10.15-11.00 |
    Sylwia Sawicka Leader School Biała Podlaska
    Opowiem o: “Ewolucja jak z mono do stereo”.

Prosta historia o tym, jak przestałam szarpać się z życiem przedsiębiorcy i uwierzyłam, że można pracować mniej a osiągać więcej. Ku pokrzepieniu serc wszystkim tym, którym brakuje doby na życie pozapracowe. Możesz, jeśli myślisz, że możesz, ale musisz wiedzieć jak.

  • | 11.00-11.45 |
    Ola Komada Edu Bears
    Opowiem o: „Uczmy się na cudzych błędach i inspirujmy dobrymi praktykami”.

W Polsce jest wiele szkół językowych, nowe powstają jak grzyby po deszczu, jednak statystyki są bezlitosne gdyż „po pierwszym roku działalności upada 30 proc., a po 5 latach – 70 proc. małych i średnich firm.” [źródło: https://biznes.newseria.pl] Chętnie podzielę się swoją wiedzą, doświadczeniem i statystykami, żeby Was przed tym uchronić. W branży szkół językowych działam od 2004 roku, obecnie jestem dyrektorem zarządzającym Edu Bears, firmy oferującej licencje na metody nauczania m.in. Teddy Eddie. Współpracuję z blisko 160 szkołami językowymi i co roku obserwuję zarówno spektakularny rozwój, jak i wpadki czy klęski właścicieli szkół. Jestem już w stanie wyciągnąć z tych obserwacji bardzo ciekawe wnioski i spostrzeżenia, chętnie je przedstawię podczas mojej prezentacji. Dowiesz się: co działa, a co nie działa, jaką drogą warto podążać, a czego się wystrzegać, jakim właścicielem szkoły warto być i jak swoją szkołę budować. Zapraszam!

  • | 11.45-12.00 | Kawa |
  • | 12.00-12.45 |
    Tonia Bochińska Early Stage Warszawa|
    “Jak prowadzić szkołę i nie zwariować”.

Prowadzenie szkoły to ogromne wyzwanie. Opowiem o tym co, z mojej perspektywy, przez ostatnie lata zmieniło się w branży językowej i w jaki sposób wychodzimy w Early Stage naprzeciw tym zmieniającym się realiom. Zapraszam!

  • | 12.45-13.30 |
    Barbara Szurmak Mała Lingua
    “Jedyna stała rzecz w życiu: zmiana”

Opowiem o tym, co  wypracowałam, żeby nie obawiać się zmian i jak można sobie ułatwić podejmowanie o nich decyzji.

  • | 13.30-14.30 | Obiad |
  • | 14.30-15.15 |
    Jola Krawczyk-Borkowska Pro Futuro
    “Nauczyciel, uczeń, talenty”.

Co sprzyja w relacji nauczyciel uczeń odkrywaniu i rozwijaniu talentów? Jakie narzędzia stosowane przez nauczyciela pozwalają uczniowi skutecznie siebie poznawać i zauważać swoje talenty. Jak rozwijając talenty nauczyciela rozwijać talenty ucznia?

  • | 15.15 -16.00 |
    Marta Holá i Monika Wojciechowska Come2SpeaK
    “Jak ścieżka kariery i kalendarz sprzedaży pozwoliły nam spać spokojnie”.

Nasza prezentacja będzie składała się z dwóch części. Marta opowie jak ścieżka kariery i system premii motywują lektorów do zostania na dłużej w naszej szkole. Monika opowie o tym, jak kalendarz sprzedaży pomógł nam spać spokojnie.

  • | 16.00-16.15 | Kawa |
  • | 16.15-17.00 |
    o. Piotr Wardawy Centrum Duchowości Honoratianum w Zakroczymiu
    “Duchowość dziecka, źródło jego siły”.

Podczas wystąpienia odpowiem na pytania: co to jest duchowość dziecka? Jakie ma znaczenie dla rozwoju dziecka? Jaki wpływ ma na relację dorosłego z dzieckiem ma uwzględnienie jego duchowości ? Jakie warunki są niezbędne aby wydobyć duchowość dziecka? Czy istnieje związek między duchowością nauczyciela z duchowością dziecka? Serdecznie zapraszam.

  • I 17.00 - 17.30 I
    Podsumowanie konferencji, dyskusja
    prowadzi dr Joanna Femiak
  • | 17.45- 20,00 |
    Kolacja - 10 lat Akademii Zarządzania dla Właścicieli Szkół Językowych

Smakołyki przygotuje: Eda Kiliś  – warszawska vege – restauratorka

Plan Warsztatowni – 02.12.2018

  • | 10.00-10.15 |
    dr Joanna Femiak,Personnel Training Institute
    Powitanie
  • | 10.15-11.00 |
    Arkadiusz Kowalski Euro pass
    “Relacja między nauczycielem a dorosłym słuchaczem źródłem rozwoju talentów”.

Podczas tego warsztatu chciałbym zaprosić uczestników do podzielenia się opiniami i doświadczeniami na temat tego, jak widzą rolę nauczyciela w konfrontacji z kursantem, w tym z uczniem dorosłym. Czy i jak wizerunek własny prowadzącego może wspomóc w realizacji celów szkolenia i rozwoju talentów uczestników? Ze swojej strony, podzielę się doświadczeniami w budowaniu relacji z kursantem biznesowym, pokonywaniu efektu plateau i roli autonomii odbiorcy w procesie edukacyjnym. Opowiem także o trudnościach wychodzenia ze strefy komfortu. Będzie również o zdobywaniu szczytów górskich oraz drzewach jarmużowych.

  • | 11.00-11.45 |
    Aneta Grzanek Superminds Academy
    Opowiem o: “Czy twoja szkoła jest gotowa na wyzwania przyszłego technologicznego świata? W jakie kompetencje przyszłości wyposażasz swoich uczniów?”

Podczas mojej prelekcji opowiem o najnowszych trendach w branży edukacyjnej na świecie oraz o tym w jaki sposób zbudować przewagę konkurencyjną w swojej szkole językowej łącząc naukę języka i przedmiotów ścisłych, w szczególności matematyki.  Poza tym, pokażę czym jest neuromatematyka i udowodnię, że anglista może nauczyć dzieci genialnych umiejętności szybkiego liczenia.

  • | 11.45-12.00 | Kawa |
  • | 12.00-12.45 |
    Paweł Pietrzak Black Horse
    “Narzędziacdo pracy z talentami młodzieży i dorosłych”.

Uczę języka angielskiego i dostrzegam to, że przekazywanie wiedzy, to jest za mało dla mnie i słuchaczy. Podczas kolejnych spotkań nawiązuje się więź między dwoma stronami. Każdy, kto przychodzi na zajęcia jest inny, wyposażony w odmienny zestaw umiejętności i talentów. Widzę, że młodzież i dorośli osiągają wyższe poziomy doświadczenia językowego, gdy odwołujemy się na zajęciach do tego, co w nich samych „gra”. Nauczyłem się tego od nich moich słuchaczy. Nie chcę teoretyzować, lecz zaprezentować kilka przykładów, narzędzi przydatnych dla nauczycieli (nie tylko językowców). Narzędzi, które mogą dotknąć czegoś ciekawego lub istotnego we wzajemnej współpracy racy

  • | 12.45-13.30 |
    dr Sylwia Nowacka - Dobosz Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie
    “RozwÓj ruchowy a jego możliwościam uczenia się”.

Proces uczenia się dziecka rozpoczyna się w dniu narodzin, na długo przed tym jak przekroczy ono próg szkoły. Jest to nic innego jak nieustanne doświadczanie otaczającego go świata – od poczęcia, aż po kres życia. Bez rozwoju fizycznego i aktywności ruchowej to uczenie i doskonalenie zmysłów i ciała byłoby niemożliwe. Tymczasem jedną z przyczyn problemów dziecka w szkole np.: z pisaniem, czytaniem lub liczeniem może być nieadekwatna do jego potrzeb aktywność ruchowa. Można mądrze wspierać naukę dziecka i ogólny jego rozwój wykorzystując ruch jako środek doskonalący umiejętności szkolne. Większość z nas wie, że odpowiednia dawka codziennej aktywności ruchowej rozwija u dziecka między innymi układ krążenia i oddechowy powodując lepsze dotlenienie i odżywienie wszystkich komórek ciała  – w tym mózgu. Ale nie wszyscy uświadamiamy sobie, że aby dziecko odniosło sukces w nauce pisania latami przygotowuje się do tego doskonaląc koordynację ruchową oko – ręka. I to wcale nie poprzez pisanie. Doskonali motorykę małą na wszelkie możliwe sposoby, często intuicyjnie. Przy sprawnych palcach nauka pisania jest przyjemnością. To tylko jeden z wielu przykładów jak ruch wspiera uczenie się. Pozostałe omówię na spotkaniu 02. Grudnia. Do zobaczenia

  • | 13.30-14.30 | Obiad |
  • | 14.30-15.15 |
    Simona Pietrzak Smile Center Tarnowskie Góry
    “Psychologia pozytywna- czym właściwie jest i jak może pomóc nam w codziennych relacjach z pracownikami, uczniami i ich rodzicami”.

Opowiem o tym, czym rzeczywiście jest psychologia pozytywna, często mylona z tak zwanym ‚hura optymizmem’. Jak ta dziedzina psychologii wspiera rozwój uczniów. Ma również bardzo dobry wpływ na kooperację z naszymi współpracownikami.

  • | 15.15 -16.00 |
    Patrycja Kochan Personnel Training Institute
    “Komunikacja z samym sobą kluczem do dobrej relacji z innym”.

Opowiem o mechanizmie psychologicznym, w oparciu o wiedzę z zakresu neuropsychologii, który stanowi podstawę rozumienia samego siebie. To w jaki sposób słyszymy, czujemy, odkrywamy siebie, ma zasadniczy wpływ nie tylko na nasz rozwój, ale również na budowanie prawidłowych relacji z innymi.

  • | 16.00-16.15 | Kawa |
  • | 16.15-17.00 |
    Aleksandra Rola Akademia Arytmetyki Mentalnej AMAKids Biała Podlaska
    “Arytmetyka Mentalna. Magia liczenia”.

Opowiem o arytmetyce mentalnej, co to jest, dla kogo, skąd pochodzi metoda i jak wyglądają zajęcia. Pokażę na konkretnych przykładach, jakie wyniki osiągają kursanci i w jakim czasie. Pokażę również , jak się liczy na liczydle i w wyobraźni.

  • | 17.00 -17.45 |
    Edyta Socha Personnel Training Institute
    “Komunikacja w duchu Pozytywnej Dyscypliny”.

Odpowiednie relacje to klucz do sukcesu w pracy każdego nauczyciela. Opowiem o tym, jak wykorzystuję narzędzia Pozytywnej Dyscypliny, aby budować w swojej klasie klimat, który motywuje uczniów, jak używać wzmacniania zamiast kar i nagród oraz podzielę się swoim doświadczeniem jak poprzez nauczanie języka pomagać w budowaniu ważnych wartości i umiejętności takich jak współpraca, samokontrola, rozwiązywanie problemów oraz poczucie własnej wartości.

  • | 17.45-18,00 | dr Joanna Femiak | Zakończenie
Weź udział w warsztatowni

ZAReZERWUJ MIEJSCE

Masz pytania?

Zastanawiasz się czy warto próbować?

Nie wiesz czy tym razem będzie inaczej?

Jeszcze masz wątpliwości? Zarezerwuj miejsce, napisz jaki cel chciałbyś osiągnąć!

Napisz do nas