Między zarządzaniem, sprzedażą a metafizyką – kilka słów o właścicielach szkól językowych.

Dwa dni szkoliłam przedsiębiorców, właścicieli szkół językowych i mam taką refleksję, że przedsiębiorca, to zawód, który wymaga ciągłej uważności, dostępu do wiedzy prawnej, księgowej, finansowej. Ponadto tempo zmian w naszym kraju, w systemie podatkowym, w systemie edukacji wymusza jeszcze szybszy (niż na przykład 10 lat temu) przepływ informacji. I zachodzi pytanie: jak zarządzać swoją szkołą, podczas takich „przewrotów”? Jak zbudować stabilność, ciągłość przyrostu wiedzy u uczniów i doświadczenia wśród personelu?

Mimo, że nie jest to łatwe, to jest to możliwe.

Potrzebny jest spójny sposób zarządzania i ludźmi i procesami. Spójność może różnie się przejawiać i inaczej wygląda podczas rozmowy z klientem, z lektorem, z rodzicem, ale ma jedną cechę uwzględnia wiele czynników, zmiennych i potrafi odszukać między nimi związek.

Szukanie związków i relacji ich przewidywanie –  to jest sztuka.

Właściwe większość czasu podczas szkoleń spędzamy z uczestnikami na szukaniu związków i relacji między tym, co dzieje się podczas lekcji – a uzdolnieniami lektora, marketingiem – a umiejętnościami pracownika biura, banerem szkoły – a czasem zapisów. Wiele decyzji przedsiębiorcy podejmują krótkowzrocznie, nie widzą długoterminowych skutków – dlaczego?  Brakuje im czasu na refleksję. Oczywiście można powiedzieć: po co mam się zastanawiać nad skutkami? Przecież nie przewidzę wszystkich efektów? Tak , to prawda, ale czasem, te które jesteśmy w stanie przewidzieć, zupełnie wystarczą, żeby nie podejmować jakiegoś działania, a brak znajomości efektów, może zaowocować poszukaniem źródeł informacji o nich.

Duża umiejętnością przedsiębiorcy jest budowanie kontaktu z własną wiedzą, intuicją, praca wewnętrzna na tym, co mnie niepokoi potrzebna jest – nie dlatego, żeby wszystkim swoim odczuciom ufać, ale, żeby je sprawdzać.

Po szkoleniu, które choć dotyczy sprzedaży, lub zarządzania ludźmi, uczestnik ma kontakt ze swoją mądrością, intuicją, usłyszy co i jak mówi, usłyszy swoje schematy myślowe, staje się mądrzejszy w pełni tego słowa znaczeniu – bo mądrość – to wiedza o sobie, a informacje – to wiedza o świecie.

Jestem przekonana o tym, ze integracja w organizacji jest możliwa, tylko wtedy, gdy ludzie nią zarządzający potrafią sami integrować swój obszar wartości, emocji, potrzeb finansowych i bezpieczeństwa prawnego. Organizacja odsłania niedostatki zarządzających, ale kierunek zdrowienia płynie najczęściej od góry.

Cieszę się, że w branży językowej, edukacyjnej, jest otwartość na mądrość, ciężką pracę, wartości – że w świecie przeciążonym informacjami, gadżetami, ciągle cenimy sobie kontakt ze sobą i szukamy ludzi, którzy nam go wskazują, że dbamy o relacje w zarządzaniu i edukacji – nie dlatego, że są niezbędne do przekazania wiedzy (ją już można ściągnąć z Internetu), ale dlatego, że uczą kontaktu ze sobą, mądrości i sprawiają, że czujemy się silniejsi, lepsi i wiemy co robić.

Zapisz się do newslettera

Najnowsze wpisy:

Dodaj komentarz

Personnel Training Institute

Zespół PTI jest wsparciem dla najbardziej wymagających organizacji. Tworzą go wysokiej klasy specjaliści takich dziedzinach jak: psychologia, prawo, finanse, doradztwo zawodowe, wynagrodzenia, marketing, zarządzanie podmiotowe w organizacji, zarządzanie.

Najnowsze wpisy:

Najnowsze wpisy blogowe

Masz pytania?

Zastanawiasz się czy warto próbować?

Nie wiesz czy tym razem będzie inaczej?

Jeszcze masz wątpliwości? Zarezerwuj miejsce, napisz jaki cel chciałbyś osiągnąć!

Napisz do nas

Przewiń do góry

Zapisz się aby otrzymać dostęp do webinaru

Jak zatrzymać nauczycieli w szkole językowej i oświacie niepublicznej?

*Akceptuję warunki regulaminu