Automatyzacja w szkole językowej część 1 – wprowadzenie

Ciekawi Cię ten temat? Podziel się wiedzą dalej:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

Zapoznanie się z nowinkami automatyzacji powinno odbywać się co pół roku. Dlaczego? Aby nadążać za zmieniającym się klientem, poprawić łańcuch komunikacji, a przede wszystkim ulepszyć funkcjonowanie firmy. Przykładów narzędzi do komunikacji nie trzeba długo szukać. Jeszcze około 10 lat temu o aplikacji Messenger nikt nie słyszał, a teraz to jeden z podstawowych komunikatorów. Co będzie następne? Tego nikt nie wie, ale dlatego warto zapoznawać się z takimi materiałami, a nuż przepowiedzą przyszłość 

Usprawnienie naszej firmy edukacyjnej dzięki informatyzacji i automatyzacji pozwoli nie tylko na zaimponowanie nowoczesnością obecnym klientom, ale i dotarcie do szerszej grupy odbiorców.

Ważnym aspektem jest oszczędność czasu pracowników, ich komfort pracy i poczucie sensu działań. Pamiętajmy, że za biurkiem w naszych firmach zasiada coraz młodsze pokolenie, które lubi aplikacje, sprawne działanie i ceni swój czas.

Szybki rozwój branży edukacyjnej sprawia, że właściciele edubiznesów, szkół językowych, przedszkoli są zmuszeni zatrudniać coraz więcej pracowników, by możliwa była obsługa klienta lub wykonanie usługi odpowiedniej jakości. 

Automatyzacja daje możliwości realizacji zadań, co zapewnia pracownikom czas na wykonanie innych obowiązków. Zamiast zatrudniać nowe osoby, możemy przeszkolić, wdrożyć i motywować w używaniu procesów automatyzacji w codziennej pracy w edubiznesie. Oto potrzeby, na jakie odpowiada automatyzacja:

  • zwiększenie wydajności i efektywności procesów,
  • oszczędności finansowe
  • zyskanea przewagi konkurencyjnej.

Automatyzacje w edubiznesie mają na celu eliminację żmudnych i powtarzalnych czynności takich jak: 

  • Wystawianie faktur, rozliczanie godzin wypracowanych przez nauczycieli, podpisywanie umów, grupowej korespondencji do rodziców.
  • Usprawnienie rekrutacji nowych klientów, komunikacji z nowymi klientami, komunikacji z pracownikami.
  • Zarządzanie projektami. 

POTENCJAŁ AUTOMATYZACJI PRACY

49% czasu pracy może być zautomatyzowane przy użyciu dostępnych dziś technologii. W przeliczeniu na ekwiwalenty miejsc pracy to aż 7,3 miliona.

Co można uzyskać dzięki automatyzacji?

  • Czas, który można wykorzystać na inwestycję w rozwój kompetencji.
  • Zupełnie nową, na wyższym poziomie jakość usług edukacyjnych.
  • Lepszą wydajność pracowników, których potencjał można wykorzystać do wykonywania twórczej, kreatywnej pracy w kontakcie z klientem.
  • Szybszą obsługę klienta i większą responsywność niezwykle ważną w kontekście przewagi konkurencyjnej.

Co wstrzymuje firmy przed wdrożeniem automatyzacji w branży edukacyjnej?

1. Brak informacji, brak wiedzy, głównie wśród kadry zarządzającej. 

Dyrektorzy, właściciele edubiznesów nie wiedzą, od czego zacząć automatyzację i jak ją wdrożyć.

2. Obawa przed nowymi rozwiązaniami – szczególnie ze strony personelu.

Zmiana wywołuje obawy i opór osób, których ma dotyczyć. Niepewność wiąże się z nieznanym i generuje lęk. Racjonalizacja efektów, diagnoza plusów i minusów, definicja kroków wdrożeniowych i wsparcie szkoleniowe, pozwala ten opór zminimalizować.

3. Błędna analiza korzyści i brak strategii

Właściciele edubiznesów zazwyczaj skupiają się głównie na kosztach przedsięwzięć automatyzacyjnych, zamiast analizować zyski i korzyści z inwestycji. Wiąże się to często z brakiem długofalowej strategii rozwoju innowacji i braku kultury wprowadzania nowoczesnych technologii do struktur szkoły czy przedszkola.

4. Nowe kompetencje – czy na pewno są potrzebne?

Brak ekspertów wśród kadry edubiznesów, powoduje wstrzymanie procesów rozwojowych w firmie. Szkoda, ponieważ istnieją proste rozwiązania, do wysyłania SMS-ów, maili zbiorowych, wystawiania fv. czy obsługi CRM,  które z pewnością obsłuży większość pracowników. Wystarczy, że zapewnimy im podstawowe szkolenie.

5. Obawa związana z zatrudnieniem

Automatyzacja nie zastępuje ludzi, tylko wspiera ich w codziennej pracy, przejmując powtarzalne zadania. Dzięki automatyzacji wykonana jest większa ilość zadań, bez obciążenia personelu rutyną i zmęczeniem. Pracownicy mają więc czas na nadzorowanie przebiegu prac, wyciąganie potrzebnych wniosków i zadania, które wymagają niestandardowego myślenia i kreatywności.

WIĘC JAKIE SĄ CELE AUTOMATYZACJI?

  • Inspiruje do organizacji pracy.
  • Oszczędza czas.
  • Zbiera wszystkich klientów w jedną bazę danych.
  • Zdejmuje obowiązek pamiętania o wszystkim.
  • Przyśpiesza kontakt z obecnym klientem i pozyskanie nowego.
  • Sprawia, że jesteśmy nowocześni działając na miarę XXI wieku.

Jednak, żeby to wszystko zadziałało, należy mieć precyzyjnie zdefiniowane kroki klienta. Dlatego w kontakcie z nim na myśl przychodzi powiedzenie ,,Kuć żelazo, póki gorące” i to rzeczywiście się sprawdza. Jeśli potrzebna jest informacja oferty w naszej szkole, to należy jak najszybciej reagować i nie dopuścić do rozmyślenia się zainteresowanego.

W jakich obszarach warto zautomatyzować pracę by przyśpieszyć swoją reakcję? O tym opowiemy w kolejnej części.

Zautomatyzuj z nami swój edubiznes. W naszym innowacyjnym Programie Mistrzowskiej Obsługi Klienta dodaliśmy w tegorocznej edycji moduł o automatyzacji szkoły językowej. Poprowadzi go Jarek Kałasz. Zapisujesz się?


O autorze

Picture of Aneta Wachowska

Aneta Wachowska

Dodaj komentarz

Najnowsze posty

Potrzebujesz więcej wiedzy?

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera, zyskaj dostęp do całej bazy bezpłatnych materiałów, a nowinki z branży edukacyjnej będziemy przesyłać prosto na Twój email!

Zapisz się aby otrzymać dostęp do webinaru

Jak motywować nauczycieli w trudnych czasach?

*Akceptuję warunki regulaminu
Agata Zborała

Agata Zborała

Certyfikowany coach i trener Cliftonstrenghts® 

Jako osoba mająca 23-letnie doświadczenie w biznesie jest ekspertem sprzedaży, komunikacji i doradztwa rozwoju osobistego i biznesowego. Posiada umiejętności zarządzania oraz wpieram w budowaniu silnej kultury organizacyjnej opartej na mocnych stronach członków zespołu. 

Wyznaje zasadę rozwój osobisty + rozwój zespołu = rozwój organizacji. 

Towarzyszy w odkrywania naturalnego potencjału w postaci talentów i mocnych stron oraz pomaga je rozwijać dla spełnionego życia osobistego i zawodowego.

Sebastian Sitowski

Marketingowiec, specjalista ds. mediów społecznościowych, dyplomowany coach, team coach, trener i certyfikowany facylitator Action Learning. 

Od ponad 10 lat w branży reklamowej, od roku prowadzi własną firmę, której misją jest wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw w budowaniu skutecznych strategii marketingowych. Wyznaje prostą zasadę, opartą na wieloletnim doświadczeniu – bez długofalowej strategii, wyznaczenia celów i angażującego contentu nie ma dobrej sprzedaży. 

Poza opieką nad swoimi klientami prowadzi szkolenia z online marketingu dla amatorów i specjalistów, udziela konsultacji biznesowych oraz prowadzi coachingi i warsztaty. Od 3 lat z pasją zgłębia zagadnienie inteligencji emocjonalnej, przekładając tę wiedzę na marketing i sprzedaż w sieci.