3+1 kluczowych obszarów szkoły językowej, o które musisz zadbać po pandemii

Ciekawi Cię ten temat? Podziel się wiedzą dalej:

Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp

Artykuł jest podsumowaniem dyskusji panelowej ekspertów, która odbyła się w dniu. 29.05.2021 r. podczas Konferencji Warsztatownia dedykowanej dla edubiznesu. W konferencji wzięło udział 150 przedsiębiorców, byli z nami także, jako partnerzy biznesowi Go4 Robot, Musical Babies, Livewebinar, LangLion, Edu Bears.   Bardzo Wam dziękujemy za wspólną obecność i z przyjemnością dzielimy się wnioskami z konferencji w postaci artykułu poniżej. Pozdrawiam serdecznie dr hab. Joanna Femiak

Co dzisiaj w obecnej sytuacji jest priorytetem w obszarach: przedsiębiorca, zespół i organizacja? Warto się nad tym chwilę zastanowić, zanim pójdziesz dalej właścicielu szkoły językowej.

Już wkrótce rozpocznie się rekrutacja na kolejny rok szkolny, ale zanim to nastąpi, weź głęboki wdech i przejdź razem z nami przez 3 kluczowe obszary zarządzania Twoją szkołą.

Wskazówki, które za chwilę przeczytasz to wypowiedzi i opinie ekspertów, którzy od lat działają w branży edukacyjnej i bacznie ją obserwują. Warto skorzystać z ich wiedzy i doświadczenia.

1. DLA PRZEDSIĘBIORCY

Pierwszym celem przedsiębiorcy jest przetrwanie w biznesie bez względu na  sytuację ekonomiczną czy pandemiczną, ale najważniejsze jest jak wykorzystać kryzys, ponieważ dla jednych będzie to oznaczało bankructwo, dla innych będzie to szansa na rozwój.

Potrzebna jest gotowość na zmianę, kluczowe jest podejście, które polega na działaniu i sprawdzaniu, a nie na zastanawianiu się jak coś zrobić. Od próbowania nic złego przecież się nie wydarzy.

Pandemia pokazała nam, że zdalnie też da się pracować, to funkcjonuje, niektórzy wolą nawet pracować online. Może warto zatem osobiście porozmawiać z klientami/rodzicami, aby zapytać o preferencje co do formy prowadzenia zajęć i dostosować działania do potrzeb klientów.

Bardzo ważne jest przygotowanie planu ciągłości biznesowej, aby stworzone procedury mogły przygotować przedsiębiorcę na kolejne fale pandemii. Warto na chwile się zatrzymać i rozejrzeć się co do tej pory robimy, co nam działa, a co nie i poszukać nowych rozwiązań. Nie bać się działać w nowych obszarach.

Podsumowując ten obszar, przedsiębiorco zamień truciznę na lekarstwo i z trudnej sytuacji wyciśnij to, co najlepsze.

2. DLA ZESPOŁU

Warto włączać zespół w działania, właściciele firm często boją się przekazać jakieś części swoich działań zespołowi, a warto to zrobić i próbować, ponieważ może się okazać, że w zespole znajdują „perełki” i odciążą właścicieli od stresujących rzeczy. Obserwacja zespołu, rozmowa, wyłapywanie talentów i delegowanie zadań to w dzisiejszych czasach klucz do sukcesu i rozwoju przedsiębiorstwa.

Zespół może być wsparciem dla przedsiębiorcy, jeśli ten odważy się wspólnie wypracować rozwiązania danego problemu, ponieważ to powoduje większe zaangażowanie pracowników w osiągnięcie celu.

3. DLA ORGANIZACJI

Największym problemem w organizacji jest dzielenie przez przedsiębiorców na oddzielne i odrębne obszary sprzedaży, obsługi klienta czy marketingu. Przedsiębiorcy traktują je jako osobne twory. Sam marketing w dzisiejszym czasie jest ciągłością, która pozwala wygenerować współprace pomiędzy poszczególnymi osobami, zajmującymi się poszczególnymi obowiązkami. Pierwszym krokiem do tego jest, aby połączyć osoby, które zajmują się marketingiem, sprzedażą i obsługą klienta. Utworzenie argumentacji oraz budowanie współpracy. Priorytetem jest patrzenie przez cały proces organizacji, a nie tylko przez jego wycinek.

A zatem najważniejsze na dziś elementy dla organizacji szkoły językowej to:

  • integracja na poziomie ludzi,
  • wspólna rozmowa i komunikacja między sobą,
  • zarządzanie oddolne, (więcej o zarządzaniu oddolnym tutaj )
  • zaufanie do zespołu, który najlepiej zna klientów.

4. DLA KLIENTA (dodatkowy obszar organizacji)

Może ktoś z Was powie – no dobrze wiem już, co jest priorytetem dla mnie i mojej organizacji, a co z klientem? Obecnie jest przecież bardzo nieprzewidywalny, więc jak na niego patrzeć?

Z naszego doświadczenia wynika, że większość właścicieli w ogóle nie stawia na komunikację, przyjmują formę obwieszczająca w kontakcie z klientem. Czas pandemii był dużym testem dla wielu firm. Dlatego, zanim podejmiemy jakaś decyzje, warto sprawdzić, czy są ludzie w naszej organizacji, czyli zespół i klienci, którzy powinni uczestniczyć w przemianach. Dzisiaj klient jest częścią firmy, bardziej niż kiedykolwiek. Klienci są integralną częścią firmy, tym bardziej w branży edukacyjnej, ponieważ są naszymi klientami przez wiele lat. Obecnie każda decyzja na poziomie marketingu, sprzedaży bądź produktu powinna być konsultowana z klientami.

Potencjał klientów buduję się latami. Dużo pieniędzy wkłada się w reklamę, jednak czasem wystarczy jedna nieprzemyślana rozmowa, jedno niewłaściwie zachowanie i lojalność klienta może odwrócić się bezpowrotnie. Właśnie dlatego jakość obsługi klienta jest kluczowym czynnikiem podczas całego procesu sprzedaży, na który trzeba zwrócić uwagę, aby klienta nie stracić.

Pozyskiwanie klienta to jest duża sztuka, ale ostatecznie wygrają te firmy, które potrafią utrzymać klienta jak najdłużej. W branży edukacyjnej utrzymanie klienta przez długie lata jest mocnym atutem. Często nie wiemy, co nas wyróżnia od innych szkół, jednak nasi klienci są w stanie podać nam te wyróżniki, które później możemy wykorzystywać w komunikacji bądź zamieścić opinie, chociażby w Internecie. Opinie klientów budują siłę przedsiębiorstwa.

Musimy też zwrócić uwagę, na to, że bardzo często zapomina się o tym, aby do każdego etapu przyłożyć sobie linijkę. Kluczowe jest to, żeby wiedzieć gdzie tę linijkę sobie „wsadzić”, czy to będzie do marketingu, czy do sprzedaży, czy do obsługi klienta powinna być zawsze jakaś miarka.

To jest zapomniana rzecz, a paradoksalnie, kiedy sobie tę miarkę przyłożymy i wiemy, jaka tam jednostka wychodzi, to wiemy, czy jest dobrze, czy się można sprężyć bądź rozprężyć. Tematem miarki w marketingu powinno być to, ile zapytań o dołączenie przychodzi, należy zmierzyć, ile osób dzwoni do nas, ile osób pisze na czacie, ile osób wysyła maile, ile osób przychodzi osobiście i pyta. Do tego warto mieć jakiś system, który w jednym miejscu to zmierzy, spakuje i przeliczy. Nie ma spontaniczności w firmach, które osiągają duże wyniki finansowe.

Dużo większy zysk jest z klienta, który pozostaje z nami na dłużej, dlatego nie można zapominać o starych klientach na rzecz nowych. Obecny klientem jest dźwignią marketingową, ponieważ przekaże kolejnym osobą, że jest zadowolony z działalności szkoły językowej. Marketing w szkołach językowych to jest również marketing wewnętrzny i nie wolno o tym zapominać.

Wydziały marketingu to wydziały, które łączą w sobie zakłady zajmujące się sprzedażą, ekonomią i prawem. Marketing buduję każdy element firmy, a w szkołach językowych klient wewnętrzy powinien być bardzo zadbany.

Dziękujemy, że doczytałeś do końca! Ten artykuł powstał z udziałem wybitnych ekspertów z różnych dziedzin zarządzania szkołą językową i stanowi podsumowanie konferencji dla biznesu edukacyjnego – Warsztatownia Online, która odbyła się 29 maja 2021 roku. Poniżej znajdziesz więcej informacji o autorach tego podsumowania.

Mamy nadzieję, że te przemyślenia, będą dla Ciebie inspiracją i zachętą do innego spojrzenia na siebie jako właściciela i swój biznes w nowej rzeczywistości, którą wykreowała trudna sytuacja związana z pandemią.

Jeśli szukasz więcej wiedzy o zarządzaniu szkołą językową po pandemii, zachęcamy do zakupu nagrania z konferencji:

O autorach artykułu:

Jeśli szukasz możliwości poszerzenia oferty swojej szkoły językowej, skontaktuj się z naszymi Partnerami:

O autorze

Aneta Wachowska

Aneta Wachowska

Dodaj komentarz

Najnowsze posty

Potrzebujesz więcej wiedzy?

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera, zyskaj dostęp do całej bazy bezpłatnych materiałów, a nowinki z branży edukacyjnej będziemy przesyłać prosto na Twój email!

Zapisz się aby otrzymać dostęp do webinaru

Jak motywować nauczycieli w trudnych czasach?

*Akceptuję warunki regulaminu
Agata Zborała

Agata Zborała

Certyfikowany coach i trener Cliftonstrenghts® 

Jako osoba mająca 23-letnie doświadczenie w biznesie jest ekspertem sprzedaży, komunikacji i doradztwa rozwoju osobistego i biznesowego. Posiada umiejętności zarządzania oraz wpieram w budowaniu silnej kultury organizacyjnej opartej na mocnych stronach członków zespołu. 

Wyznaje zasadę rozwój osobisty + rozwój zespołu = rozwój organizacji. 

Towarzyszy w odkrywania naturalnego potencjału w postaci talentów i mocnych stron oraz pomaga je rozwijać dla spełnionego życia osobistego i zawodowego.

Sebastian Sitowski

Marketingowiec, specjalista ds. mediów społecznościowych, dyplomowany coach, team coach, trener i certyfikowany facylitator Action Learning. 

Od ponad 10 lat w branży reklamowej, od roku prowadzi własną firmę, której misją jest wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw w budowaniu skutecznych strategii marketingowych. Wyznaje prostą zasadę, opartą na wieloletnim doświadczeniu – bez długofalowej strategii, wyznaczenia celów i angażującego contentu nie ma dobrej sprzedaży. 

Poza opieką nad swoimi klientami prowadzi szkolenia z online marketingu dla amatorów i specjalistów, udziela konsultacji biznesowych oraz prowadzi coachingi i warsztaty. Od 3 lat z pasją zgłębia zagadnienie inteligencji emocjonalnej, przekładając tę wiedzę na marketing i sprzedaż w sieci.